Veelgestelde vragen

Een duidelijke dienstverlening vinden wij méér dan belangrijk. We hopen dat je hier de juiste antwoorden vind op jouw vragen.

Tijdens een online gesprek zal je gedurende 45 minuten met een erkende diëtiste door jouw doelstellingen lopen zal de diëtiste je reeds enkele adviezen geven. Zo kan je alvast aan de slag na het gesprek. Wil je daarna verder aan de slag met de diëtist, dan kan dit zeker. Tevens voorzien we ook voor aanvang van het gesprek een Levensstijl Screening zodat de diëtist je ook op een datagedreven manier kan helpen.

Geregistreerde diëtisten zijn gezondheidsprofessionals die gespecialiceerd zijn in voeding en dieet. Diëtisten bieden een gedragsgerichte benadering van voedingszorg om je te helpen je lange termijn gezondheidsdoelen te bereiken.

Bij elke diëtist(e) kan je meer informatie vinden over hun specialisaties, visie en werkwijze. Je kunt deze informatie gebruiken om te bepalen welke diëtist(e) het beste bij jouw behoeften en voorkeuren past.

Alle afspraken gaan online door via Microsoft Teams. We raden aan om een desktopcomputer of tablet te gebruiken die met internet is verbonden om ervoor te zorgen dat er geen verbindingsproblemen optreden tijdens de afspraak. Je hoeft Microsoft Teams niet te downloaden. Na het inboeken van een afspraak ontvang je een link om de consultatie online te volgen. Deze kan je eenvoudig openen in je webbrowser.

Wil je graag je afspraak verplaatsen, neem dan contact op met je diëtist(e) waarmee je een consult hebt geboekt. Je kan de contactgegevens terugvinden in je mail na aankoop van het consult. Het is belangrijk om te weten dat wijzigingen aan je afspraak minstens 24 uur op voorhand moeten worden doorgegeven.

Geraak je niet op tijd op je afspraak? Neem dan contact op met de diëtist(e). Als je een intake gesprek hebt ingeboekt met één van onze erkende diëtisten, worden zijn/haar contactgegevens (het email adres en gsm nummer) met jou gedeeld. Spreek verder af met de diëtist wat de mogelijkheden zijn.

Je kunt je afspraak tot 24 uur voor aanvangstijd kosteloos annuleren of verplaatsen. Verzoeken om annulering of verplaatsing die minder dan 24 uur voor de aanvang van de afspraak worden ingediend, worden niet geaccepteerd en je verliest je consultatie. Niet tijdig geannuleerde afspraken worden in rekening gebracht omdat de tijd niet meer beschikbaar kan gesteld worden voor andere klanten. Terugbetalingen zijn dus niet mogelijk als het consult niet heeft plaatsgevonden.

Na je betaling zal je een betaalbewijs ontvangen per email, met een referentie naar de afspraak en de betaalde prijs.

De kostprijs voor het intake gesprek van 45 min komt op 60 euro, maar Helan voorziet een tegemoetkoming tot 25 euro per kalenderjaar voor consultaties bij een RIZIV erkende diëtist(e) enkel als je lid bent van Helan en aan alle voorwaarden voldoet. Deze kan je hier vinden: https://helan.biometriq.be/terugbetaling/

Neem contact op met de diëtist(e). Als je een intake gesprek hebt ingeboekt met één van onze erkende diëtisten, worden zijn/haar contactgegevens (het email adres en gsm nummer) met jou gedeeld. Spreek verder af met de diëtist wat de mogelijkheden zijn.

Om problemen zoveel mogelijk te vermijden geven wij je hier graag wat tips mee:

  • Gebruik je een smartphone of tablet? Videobellen is niet zo stabiel op mobiele toestellen, indien mogelijk schakel je best over naar een laptop of vaste computer
  • Schakel over naar een andere browser zoals firefox, chrome, edge of safari.
  • Herstart je computer, herstart je browser indien je problemen of trage reactiesnelheden zou ondervinden.

Indien dit alles niet werkt, kan je contact opnemen met de diëtist(e).

Voor alle andere vragen kan je rechtsonderaan op de blauwe chatknop klikken of mailen naar helan@biometriq.be en dan helpen we je op die manier verder.

Hulp nodig?
Vind je diëtist hier!